
Αναφορικά με το νέο ασφαλιστικό , που προτίθεται στο
αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, να καταθέσει η Κυβέρνηση και κατόπιν συνεχών
αλληλοενημερώσεων που είχαμε με έγκριτους εργατολόγους, αλλά και ειδικούς
συμβούλους ασφαλιστικών φορέων, το συμπέρασμα που μπορούμε να εξάγουμε είναι
πως, το νέο ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό σύστημα , πέραν της δημιουργίας ενός
κυρίου ενιαίου φορέα-ταμείου ασφάλισης, επικεντρώνεται ουσιαστικά, στις ηλικίες
συνταξιοδότησης, στους χρόνους εργασίας και στα νέα ποσοστά αναπλήρωσης, αφου
τα όρια ηλικίας έχουν φτάσει στα ανώτατα επιθυμητά (για την εκάστοτε Κυβέρνηση
και τους θεσμούς) και δη για τους Στρατιωτικούς (στελέχη Ε.Δ. & Σ.Α.,
σύμφωνα με το ν. 2084/92), επίπεδα !!!.Έτσι δυστυχώς, φαίνεται πως
επαληθεύουνται οι φόβοι μας πως η συγκεκριμένη στοχοποίηση (με αναδρομικότητα),
θα αφορά κατά βαση στους 120.000 και πλέον συνταξιούχους Στρατιωτικούς, οι
οποίοι προβλέπεται να δουν :
-Την αναπροσαρμογή του ποσοστού αναπλήρωσης (62% ή 55% ?) των συνταξίμων αποδοχών τους (πλεόν θα γινεται λόγος για το κομμάτι της “αναλογικής” σύνταξης) σε πολύ χαμηλότερα επιπεδα απο τα σημερινά προβλεπόμενα του ΠΔ 169/2007, οπως διαμορφωθηκαν με τον ν.3029/02. Ποσοστά επανυπολογισμού, που θα κυμαίνονται από 0,7% για τα πρωτα 15 έτη , έως 1,2% για τα 40 έτη (συνυφασμένα πάντα με την ηλικία αποχώρησης). Οι πληροφορίες μας επίσης κάνουν λόγο, για το έτος 2016, τη θέσπιση της “προσωπικής διαφοράς” στις συντάξιμες αποδοχές, η οποια όμως αναμένεται απο 1-1-2017, να εξαλειφθεί εντελώς.
- Τη (συν)άθροιση με την “εθνική” (βασική) σύνταξη των 384 ευρω, που ο υπολογισμός της όπως φαινεται θα εξαρτάται και αυτός απο την εξάντληση των προαπαιτουμένων ετών παραμονής και προβλεπόμενης ηλικίας.
Και εδω έρχονται και γεννιούνται τα ερωτήματα και κατά πόσον, οι συγκεκριμένες προτάσεις-προβλέψεις, έχουν λάβει υπόψιν το γεγονός πως το ασφαλισιτικό καθεστώς των Στρατιωτικών, είναι τουλάχιστον έως σήμερα, ιδιόμορφο και δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο του Δημοσίου ή του Ιδιωτικού τομέα, καθόσον :
α) Η ασφάλιση τους και η καταβολή των προβλεπομένων ασφαλιστικών τους εισφορών, αρχίζει από το 18ο έτος της ηλικίας τους (και σε καποιους παλαιότερους ακόμα νωρίτερα).
β) Οι περισσότεροι Στρατιωτικοί αποστρατεύουνται-συνταξιοδοτουνται, με υπαιτιότητα της Υπηρεσίας και όχι με δική τους επιθυμία.
γ) Ακόμα και εαν εξαντλήσουν την προβλεπόμενη 40ετία με το νέο ασφαλιστικό ή τα 25-40 χρόνια παραμονής στο στράτευμα με το παλαιό, θα φθάσουν στο όριο του 58ου έτους της ηλικίας του, που θα υπολειπεται απο τα προτεινόμενα στο νεο ασφαλιστικό, όρια, για τους επανυπολογισμούς και τον μη καταλογισμό “πέναλτυ”,του 62ου ή 67ου έτους της ηλικίας, του ασφαλισμένου.
δ) Ακόμα και οι Στρατιωτικοί που αποχώρησαν από το στράτευμα με αίτησή τους, (εν γνώσει τους πως θα εισπράξουν πολυ μικρότερες συντάξιμες αποδοχές & κάνοντας χρήση του νόμιμου και συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός τους), πριν τη συμπλήρωση 35ετίας ή 40ετίας, ακόμα λοιπόν και αυτοι, που έχουν υποστεί “μαρτυρικές” κρατήσεις μέχρι σήμερα, δεν δύναται να συμπεριληφθούν σε αυτους που συνταξιοδοτήθηκαν πρόωρα και να υποστουν τις μέγιστες των συνεπειών, με αναδρομικότητα μάλιστα.Γιατι δεν πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής, πως πολλοι εξ αυτων αποχώρησαν με 6μηνα επικινδυνότητας (πτητικά-καταδυτικά κλπ), που προσμετρούσαν ως διπλάσιος συντάξιμος χρόνος , σαν τα βαρέα και ανθυγιεινά των λοιπών ασφαλιστικών φορέων.
-Την αναπροσαρμογή του ποσοστού αναπλήρωσης (62% ή 55% ?) των συνταξίμων αποδοχών τους (πλεόν θα γινεται λόγος για το κομμάτι της “αναλογικής” σύνταξης) σε πολύ χαμηλότερα επιπεδα απο τα σημερινά προβλεπόμενα του ΠΔ 169/2007, οπως διαμορφωθηκαν με τον ν.3029/02. Ποσοστά επανυπολογισμού, που θα κυμαίνονται από 0,7% για τα πρωτα 15 έτη , έως 1,2% για τα 40 έτη (συνυφασμένα πάντα με την ηλικία αποχώρησης). Οι πληροφορίες μας επίσης κάνουν λόγο, για το έτος 2016, τη θέσπιση της “προσωπικής διαφοράς” στις συντάξιμες αποδοχές, η οποια όμως αναμένεται απο 1-1-2017, να εξαλειφθεί εντελώς.
- Τη (συν)άθροιση με την “εθνική” (βασική) σύνταξη των 384 ευρω, που ο υπολογισμός της όπως φαινεται θα εξαρτάται και αυτός απο την εξάντληση των προαπαιτουμένων ετών παραμονής και προβλεπόμενης ηλικίας.
Και εδω έρχονται και γεννιούνται τα ερωτήματα και κατά πόσον, οι συγκεκριμένες προτάσεις-προβλέψεις, έχουν λάβει υπόψιν το γεγονός πως το ασφαλισιτικό καθεστώς των Στρατιωτικών, είναι τουλάχιστον έως σήμερα, ιδιόμορφο και δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο του Δημοσίου ή του Ιδιωτικού τομέα, καθόσον :
α) Η ασφάλιση τους και η καταβολή των προβλεπομένων ασφαλιστικών τους εισφορών, αρχίζει από το 18ο έτος της ηλικίας τους (και σε καποιους παλαιότερους ακόμα νωρίτερα).
β) Οι περισσότεροι Στρατιωτικοί αποστρατεύουνται-συνταξιοδοτουνται, με υπαιτιότητα της Υπηρεσίας και όχι με δική τους επιθυμία.
γ) Ακόμα και εαν εξαντλήσουν την προβλεπόμενη 40ετία με το νέο ασφαλιστικό ή τα 25-40 χρόνια παραμονής στο στράτευμα με το παλαιό, θα φθάσουν στο όριο του 58ου έτους της ηλικίας του, που θα υπολειπεται απο τα προτεινόμενα στο νεο ασφαλιστικό, όρια, για τους επανυπολογισμούς και τον μη καταλογισμό “πέναλτυ”,του 62ου ή 67ου έτους της ηλικίας, του ασφαλισμένου.
δ) Ακόμα και οι Στρατιωτικοί που αποχώρησαν από το στράτευμα με αίτησή τους, (εν γνώσει τους πως θα εισπράξουν πολυ μικρότερες συντάξιμες αποδοχές & κάνοντας χρήση του νόμιμου και συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός τους), πριν τη συμπλήρωση 35ετίας ή 40ετίας, ακόμα λοιπόν και αυτοι, που έχουν υποστεί “μαρτυρικές” κρατήσεις μέχρι σήμερα, δεν δύναται να συμπεριληφθούν σε αυτους που συνταξιοδοτήθηκαν πρόωρα και να υποστουν τις μέγιστες των συνεπειών, με αναδρομικότητα μάλιστα.Γιατι δεν πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής, πως πολλοι εξ αυτων αποχώρησαν με 6μηνα επικινδυνότητας (πτητικά-καταδυτικά κλπ), που προσμετρούσαν ως διπλάσιος συντάξιμος χρόνος , σαν τα βαρέα και ανθυγιεινά των λοιπών ασφαλιστικών φορέων.
Αναμένουμε λοιπόν από τα συναρμόδια Υπουργεία, Εθνικής
Άμυνας, Εργασίας και Οικονομικών και προτού το νέο ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό,
δοθεί στη δημοσιότητα και προς δημόσια διαβούλευση των συμπολιτών
μας, να λάβουν σοβαρά υπόψη, τις ανωτέρω παραμέτρους και να υπάρξει σχετική “πρόβλεψη”
για το καθεστώς των Στρατιωτικών. Πρόβλεψη εφάμιλλη του νομοθέτη που τόσα
χρόνια είχε αποτυπώσει στην οικεία νομοθεσία και όπως οι πρόσφατες αποφάσεις
του ΣτΕ και της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατέδειξαν, αναγνωρίζοντας
διαχρονικά τις ιδιαίτερες εργασιακές συνθήκες και την επικινδυνότητα του
περιβάλλοντος εμπλοκής των στελεχών των ΕΔ και ΣΑ (οπλικά συστήματα,
πυρομαχικά, πτήσεις, καταδύσεις, βολές και ασκήσεις με πραγματικά πυρά,
αναχαιτίσεις, «θερμά» επεισόδια, ασφάλεια συνόρων, κλπ) θεσπίζοντας
ειδικό καθεστώς & διαχωρίζοντας τις στρατιωτικές συντάξεις από τις
υπόλοιπες του Δημοσίου.
Γ.ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
Πρόεδρος ΣΑ/ΣΣΑΣ
Πρόεδρος ΣΑ/ΣΣΑΣ
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου